JOM TOLAK AZEEZ RAHIM

JOM TOLAK AZEEZ RAHIM

Tuesday, August 27, 2013

Azeez Rahim Tak Layak Jadi Pengerusi Tabung Haji - Azeez Rahim Bawak Masuk Kroni ke PMO??

Berikut adalah artikel yang diambil dari blog http://penyokongpas.wordpress.com dengan tajuk Email Kakitangan SMPKE, JPM . Dalam artikel tersebut menunjukkan bagaimana Azeez guna pengaruh beliau yang rapat dengan PM untuk menyusun kroni-kroni supaya diberikan tempat atau jawatan kanan dalam JPM/PMO . Sibuk jaga urusan PMO yang tak ada kaitan dengan diri sendiri , mungkin cari peluang nak menyakau ? Tak puas ke dapat tempat di Tabung Haji tu ? Turun lah Azeez Rahim sebagai pengerusi Tabung Haji , lu memang tak layak ! Tinggalkan dunia politik, buat bisness betul-betul , jangan nak guna pengaruh dalam politik ja .. harap kaki sakau yang pandai berlakon ni diberikan hidayah untuk letakkan jawatan , jangan sampai gambar video tersebar


Ana menerima email yang agak panjang berjela daripada seorang kakitangan JPM mengenai apa yang sedang berlaku di Pejabat Perdana Menteri (PMO). Memang banyak isu menarik yang sedang berlaku.

Menurut kakitangan tersebut, beberapa wajah baru sudah dibawa masuk untuk membantu PM menyusun strategi lebih baik dalam berdepan dengan PRU14. Bagus, depa ni mula awal. Baru menang PRU13, sudah fikir PRU14. Kalau macam ini punya strategi, UMNO insya’Allah boleh memerintah sampai sangkakala berbunyi.

Menurut email tersebut, antara tokoh paling berkuasa, mempunyai akses paling aula di PMO pada ketika ini adalah Pengerusi Tabung Haji yang baru, Azeez. Kita kenal sangat lah dengan dia ni. Orang Baling, Kedah.

Menurut email tersebut, JPM sudahpun menerima arahan bahawa Azeez adalah Chief of Staff PM yang baru. Tak ada perkara yang boleh mendahului Azeez. Semuanya akan melalui Azeez. Daripada pertukaran perabot, sehinggalah pengumuman perlantikan ke mana-mana jawatan di dalam dan di luar kerajaan. Pemecatan pun diuruskan oleh Azeez.

Azeez, menurut email tersebut, akan mengisi tugasan yang sebelum ini gagal dilangsaikan oleh DSJJ (ana agak Jamaluddin Jarjis). DSJJ dikatakan tidak mempunyai pengaruh lagi di PMO. Gagal.

Azeez sudahpun membuat lawatan kepada semua pegawai-pegawai tinggi di JPM. Menurut sumber tersebut, berdasarkan kapal yang sama, Azeez lebih mudah berkoordinasi dengan KSN. Malah, KSN dikatakan menurut sahaja apa yang diperkatakan oleh Azeez.

Menurut email tersebut, antara sumbangan awal Azeez kepada JPM dan rakyat Malaysia:-

1. http://www.thestar.com.my/News/Nation/2013/08/19/Shahrizat-appointed-special-adviser.aspx

Di atas nasihat Azeez, PM menerima perlantikan semula Kak Ijat sebagai Special Adviser. Langkah ini memberikan pulangan politik kepada Azeez sendiri yang akan bertanding MT (majlis tertinggi UMNO).

2. Perlantikan Irmohizam kepada beberapa jawatan strategik.

3. Penyediaan dana ratusan juta untuk media baru (diuruskan oleh kakitangan bernama Amhari).

4. Perlantikan Datuk Izudin Ishak sebagai Pengerusi Yayasan Kesejahteraan Bandar, di bawah Kementerian Wilayah Persekutuan.

5. Perlantikan CEO Global Movement of Moderates yang baru.

6. Penyusunan perlantikan yang akan berterusan sepanjang 3 tahun akan datang.

Kakitangan SMPKE terbabit berjanji untuk memberikan perincian dana yang digunakan setakat ini oleh Azeez.

Dia cuma berasa pelik, bagaimana seorang Pengerusi LTH boleh memainkan peranan sebagai Chief of Staff PMO. Kalau dah banyak masa ada di Perdana Putra, apa jadi dengan TH?

Azeez juga sedang menyusun kakitangan kanan/sokongan yang lain, untuk dibawa masuk ke dalam JPM/PMO.

Ana cuma meringkaskan email yang panjang tersebut. Kalau salah, ana tak tahu lah. Ana akan berjumpa dengan pengirim email ini minggu hadapan. Dia kata ada seguni info yg dia ada. Termasuk senarai syarikat-syarikat yang sedang disusun oleh Azeeeeezzzz.

1 comment: