JOM TOLAK AZEEZ RAHIM

JOM TOLAK AZEEZ RAHIM

Wednesday, November 6, 2013

Azeez Rahim jangan buat Tabung Haji Hakmilik Sendiri dan Kroni

Cerita pasal Tabung Haji jual tanah pada kroni tahun 2012 dulu , masa tu Azeez jadi CEO . Sekarang dah jadi pengerusi entah apa lagi yang dibuat untuk kroni . Nanti lah bila ada info kita boleh dedah . Duduk Tabung Haji jadi Pengerusi buat apa kalau tak ada sumbangan-sumbangan lain . Makan gaji buta je lulusan Sarjana Universiti Preston USA ni . 

Jika dengan menjadi Ahli Parlimen sudah memadai untuk dilantik menjadi pengerusi Organisasi bertaraf dunia ini, maka tak perlulah lagi kita bersusah payah menuntut ilmu berkaitan ekonomi,pengurusan perniagaan,pelaburan..Cukup hanya menjadi Ahli Politik dan pandai membodek sudah mampu untuk kita diangkat ke jawatan yg besar ini...

Lepas ni, confirm duit Tabung Haji akan lebih terjamin & 'BERSIH' di tgn Azeez rempit



KUALA LUMPUR: Pakatan Rakyat memohon penjelasan kerajaan berhubung dakwaan bahawa Tabung Haji akan menjual ladang kelapa sawitnya seluas 83,000 hektar di Riau, Indonesia.

Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa (gambar) berkata, langkah tersebut dibuat dalam keadaan tergesa-gesa dan menimbulkan kecurigaan.

"Tindakan ini mencurigakan kerana tidak ada penjelasan daripada Tabung Haji dan Jabatan Perdana Menteri kenapa aset yang begitu berharga dijual dalam keadaan terdesak," kata beliau pada sidang media selepas mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat di Bangunan Parlimen hari ini.

Menurut Husam, penjualan ladang tersebut akan menjejaskan caruman pencarum Tabung Haji yang majoriti terdiri daripada orang Islam.

Ketika ini, ladang tersebut memberikan pulangan sejumlah RM3juta sehari kepada Tabung Haji.

"Kami difahamkan langkah penjualan ini dibuat secara tergesa-gesa kepada satu syarikat yang dimiliki Tan Sri Robert Kuok," katanya yang juga Exco Kerajaan Negeri Kelantan.

Beliau juga tidak menolak langkah ini diambil setelah usaha menyenaraikan Felda Global Ventures Holdings Sdn Bhd (FGVH) ke Bursa Malaysia tergendala.

"Kami berpandangan ini langkah terdesak BN untuk cash out aset-aset yang dimiliki oleh agensi atau perbadanan melibatkan kepentingan negara dan orang ramai.

"Dan ini mungkin langkah kedua setelah langkah mereka dalam penyenaraian FGVH tergendala," katanya.

No comments:

Post a Comment