JOM TOLAK AZEEZ RAHIM

JOM TOLAK AZEEZ RAHIM

Thursday, October 3, 2013

Azeez Rahim Tolong Jawab Status Pelaburan Tabung Haji Dalam dan Luar Negara !!!


Dalam laman web korporat Tabung Haji , ada kenyataan berikut ditulis di bawah “Maklumat Am Pelaburan”. Di dalam mengendalikan aktiviti pelaburan, pihak pengurusan Tabung Haji sentiasa mengamalkan dasar pelaburan berhati-hati dan berhemat. 

Setiap aktiviti yang dijalankan oleh syarikat-syarikat terlibat akan sentiasa diawasi bagi memastikan ianya halal dan menguntungkan dan berdaya maju. Kita mengharapkan Pengerusi Tabung Haji yang baru Azeez Rahim dapat memaklumkan status pelaburan Tabung Haji di syarikat-syarikat berikut, kalau Azeez Rahim tak reti nak jawab baik dia jangan jadi Pengerusi Tabung Haji dan digantikan saja dengan orang lain. 

1. Petra Perdana
2. Ramunia
3. Silverbird
4. KFC Holdings 
5. Lityan Holdings 

Salah satu polisi pelaburan Tabung Haji ialah HALAL dan MENGUNTUNGKAN . Adakah syarikat-syarikat di atas dah bagi keuntungan pada Tabung Haji ? 

Ingat itu duit orang-orang Islam nak ke Mekah . Azeez Rahim sebagai pengerusi Tabung Haji tolong la jawab soalan-soalan bersifat korporat ini . Hang sebagai Pengerusi Tabung Haji patut tau benda-benda macam ni . Tak salah kalau nak berlagak atau berlakon baik macam penghulu-penghulu kat kampung-kampung jaga kebajikan orang-orang susah , tapi tanggungjawab sebagai pengerusi di badan korporat jangan lupa. 


Kami juga nak tanya Azeez Rahim pasal pelaburan-pelaburan hartanah di luar negara , apa keuntungan yang dah diperoleh sekarang ? Tolong sertakan dokumen-dokumen dan bukti-bukti yang menyokong. Jangan pakai air liur je . 

Kalau tak faham tolong tanya sahabat hang si Ismee tu ... jangan ‘hanky-panky’ sesama sendiri pulak. 
1. Pelaburan hartanah di London yang berjumlah 165 million pound (tamat pembinaan hujung September 2013) 
2. Pelaburan hartanah di Mekah, Madinah, Jeddah, Arab Saudi 
3. Status keuntungan yang di buat dengan penyewaan (25 tahun) Hajar Tower Hotel di Mekah ,dan penyewaan (10tahun) Movenpick Hotel di Madinah 

Aku nak komen pasal pelaburan hartanah bangunan komersil di London ni , tentulah akan ada penyewa-penyawa, lot2 dalam bangunan tu menjalankan perniagaan . Persoalan sekarang ialah jenis perniagaan yang dijalankan mereka tu ‘halal toyibban’ ke ? 

Mana lah tau ada yang nak sewa lot di situ buka bar jual arak , tempat disko , atau hotel tempat maksiat. Azeez Rahim tolong jawab sebab hang dah jadi pengerusi Tabung Haji mesti kena pandai jawab . Takkan duduk kat atas setakat posing korporat ja ?

No comments:

Post a Comment